Deklaracja dostępności
Urząd Gminy w Godkowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://godkowo.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
- Dokumenty opublikowane przed 23 września 2018 r. nie są dostosowane do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, ponieważ serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie dokumentów tekstowych nie spełniających wymagań ww. ustawy (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury). Nie mamy możliwości poprawienia wcześniejszych dokumentów (w archiwum), gdyż strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Brak warstwy tekstowej w skanowanych dokumentach.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Wyłączenia
- Dokumenty bez odpowiedniej struktury zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej
- Nie wszystkie nieprawidłowości dla treści opublikowanych po 23 września 2018 r. mogą zostać skorygowane.
- Poprawienie dostępności strony w zakresie dokumentów przed 23 września 2018 r. niosłoby za sobą nadmierne obciążenie dla podmiotu publicznego.
- Elementy osadzone pochodzące od zewnętrznych dostawców np. Google Maps, wyłączone są z obowiązku zapewnienia dostępności.
Wykluczenia
Ustawy nie stosuje się do następujących elementów stron internetowych:
- multimediów nadawanych na żywo;
multimediów opublikowanych przed dniem 23 września 2020 r.
dokumentów tekstowych i tekstowo-graficznych, dokumentów utworzonych w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowanych przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
map oraz map interaktywnych, w tym geoportali, pod warunkiem że w przypadku map interaktywnych i geoportali przeznaczonych do zastosowań nawigacyjnych dane teleadresowe i położenie geograficzne prezentowane są w sposób dostępny cyfrowo;
treści będących w posiadaniu podmiotu publicznego:które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;
treści prezentujących dzieła sztuki i zabytki w rozumieniu art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1292), materiały archiwalne w rozumieniu art. 1 ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2030 r. poz. 164), muzealia w rozumieniu art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 listopada 1996 r. o muzeach (Dz. U. z 2022 r. poz. 385) lub materiały biblioteczne w rozumieniu art. 5 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o bibliotekach (Dz. U. z 2022 r. poz. 2393), których nie można przedstawić w sposób dostępny cyfrowo, gdyż utworzenie dostępnej cyfrowo prezentacji wiązałoby się z utratą autentyczności powielanego elementu lub nie jest możliwe z przyczyn technicznych lub wiązałoby się z poniesieniem nadmiernych kosztów;- treści niewykorzystywanych do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualnianych lub niepoddawanych po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Za kontakt z osobami niesłyszącymi posługującymi się językiem migowym odpowiada:
Katarzyna Czyżewska-Jurysta
E-mail: sekretariat@godkowo.pl
Telefon: 55 2497210 wew. 41
Organ nadzorujący:
Wójt Gminy Godkowo
Adres: 14-407 Godkowo 14
E-mail: sekretariat@godkowo.pl
Telefon: 552497210
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Izabela Charmuszko, sekretarz@godkowo.pl. +48552497210
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Andrzej Bondaruk — Wójt Gminy Godkowo,
Adres: Godkowo 14, 14-407 Godkowo,
e-mail: sekretariat@godkowo.pl
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
- Urząd Gminy w Godkowie znajduje się w miejscowości Godkowo w budynku nr 14.
Obok Urzędu Gminy usytuowany jest bezpłatny parking. Na parkingu znajduje się jedno miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku prowadzi jedno wejście. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową, który nie spełnia wymogów prawnych.
Po wejściu przez szklane drzwi otwierane ręcznie znajdziemy się w przedsionku, skąd schodami w górę wchodzimy na wysoki parter.
Sekretariat znajduje się na po lewej stronie we wnęce korytarza.
Po prawej stronie na parterze znajdują się toalety.
Osoby z niepełnosprawnością niezdolne do przemieszczania się po schodach obsługiwane są na parterze w pomieszczeniu Sali Narad. Pomieszczenie to znajduje się po lewej stronie od wejścia. W przypadku braku możliwości poruszania się, wszelkie sprawy można załatwić na parterze budynku, po przywołaniu danego pracownika przez Sekretariat.
Zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji - krzesło ewakuacyjne i materac ewakuacyjny.
Zapewniono kontrastowe oznaczenie stopni na schodach.
Ponadto:
- Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Urzędzie Gminy w Godkowie są 3 przenośne pętle indukcyjne.
W budynku są tabliczki przydrzwiowe z wypukłym oznaczeniem numeru pokoju, opisem w alfabecie Braile'a i kodem QR.
W budynku znajdują się podświetlone piktogramy do oznaczenia drogi ewakuacyjnej.
Przy wejściu na parterze i piętrze widnieją tablice informacyjno-nawigacyjne przygotowane zgodnie z przepisami o zapewnieniu dostępności.
Urząd Gminy w Godkowie umożliwia skorzystanie z pomocy tłumacza języka migowego podczas załatwiania spraw w urzędzie. Usługa jest bezpłatna dla osób z niepełnosprawnością w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Osoby uprawnione są zobowiązane zgłosić zamiar korzystania z usługi tłumacza ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, co najmniej na 3 dni robocze przed planowaną wizytą w urzędzie, kontaktując się z pracownikiem sekretariatu Urzędu Gminy w Godkowie, na adres e-mail: sekretariat@godkowo.pl lub na numer fax: (55) 249 72 57 (podając sposób przekazania informacji zwrotnej).
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848